4 Mart 2015 Çarşamba

Ulusal TV'lerde lokasyon bazlı reklam uygulaması

Geçtiğimiz hafta "Nars Medya, dijital yayın platformlarında hedeflenebilir TV reklamcılığına başlıyor" haberini görünce bir medya planlamacı olarak sistemin detaylarını öğrenmeye çalıştım ancak internette standart basın bülteni dışında farklı bir içerik bulunmuyordu.
Bunun üzerine Linkedin'den yetkili bir isme ulaşıp bugün toplantı yaptıktan sonra artık sistemin detaylarını anlatabilirim:

İşleyiş Dsmart, Digiturk, Tivibu, Turkcell TV ve Vodafone TV’de il seçerek ulusal kanallarının yayınları üzerinde alt bant ve kayan yazı formatında reklam verecek şekilde hazırlanmış.
Firma ulusal kanallardan günde belirli adetlerde ( 4 opt+2pt gibi ) bant reklam alanını aylık olarak satın aldıktan sonra bu alanları yerel firmalara ve/veya yerel iletişim yapmak isteyen ulusal firmalara satacak.
O saat aralığı önceden Nars Medya tarafından satın alındığı için kanal bu dilimlere reklam rezervasyonu almayarak ulusal reklamlar ile yerellerin çakışması engellenmiş olacak. Ayrıca RTÜK açısından da reklam sınırlamasının üstüne geçilmesi önlenecek.
Şu anda Dsmart ile test yayınlarını tamamlamışlar, Nisan ayında gerçek yayına başlamayı planlıyor.
Dsmart’ta Kanal D, TV2, Cnnturk,Dream TV ve Dsmart dizi-film kanallarında yerel reklam uygulaması yapılabilecekmiş.
17 bölge kapsamında 25 ilde reklam yayını yapılabilecek ilk aşamada, reklam alanları için her ilde 1 bölge temsilcisi olacakmış ve yerel firmaların reklamları bu şekilde alınacak. Ulusal firmalar ise İstanbul merkezi üzerinden ilerleyerek reklamlarını yayınlatabilecekler.
Fiyat yapısının reklamın gösterileceği illerin nüfusu ile orantılı olarak belirleneceği iletildi henüz açıklanan bir fiyat tarifesi bulunmuyor.

Sistem öncelikli olarak yerel reklamverenleri hedeflese de ulusal markalar için de güvenilir ve kaliteli bir yerel iletişim mecrası olma potansiyeli taşıyor.
Nars'ın sorunsuz işlemesi ve fiyat avantajı sağlanması durumunda özellikle perakende sektörünün ve seçim döneminde siyasi partilerin yoğun ilgi göstereceğini düşünüyorum. Diğer taraftan havayolu şirketlerinin hat promosyonları, GSM operatörlerinin illere özel tarifeleri gibi yerele seslenecek kampanyalar için de tercih edilebilir bir alternatif kullanım olacaktır.
Bu yeni TV reklam sisteminin ne kadar talep göreceği ve yaygınlaşacağını zamanla göreceğiz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder